Bajawa 3 oktober - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu Bajawa 3 oktober - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu

Bajawa 3 oktober

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 Oktober 2011 | Indonesië, Bajawa

Bajawa 3 oktober,
Hallo allemaal,
Hier ben ik snel weer met een update van de afgelopen 2 weken. We zijn 17 september geopend met ons hotel cq homestay, vandaar dat ik even snel een berichtje stuur.
De dag van de opening zaten we al vol voor elf uur in de ochtend. Het mooiste was dat de eerste gasten al om acht uur voor de deur stonden en ik nog lekker in mijn mandje lag, wat een stress ineens dat hadden we natuurlijk niet verwacht. De meeste gasten komen normaal in de namiddag aan en blijven meestal 1 of 2 nachten. We kregen ook direct al gasten voor 5 nachten wat heel bijzonder is dus helemaal happy happy. Omdat het de openingsdag was hebben we de gasten een diner aangeboden en iedereen was zeer onder de indruk, helemaal leuk. Wat bleek de volgende week helemaal vol. Een beter begin kun je natuurlijk niet hebben. Wat ook heel belangrijk is dat iedereen super tevreden is en leuke dingen en bedankjes in het gastenboek schrijft. Tevens willen mensen al naar trip adviser mailen en de lonely planet, zeer belangrijk voor een nieuw hotel omdat de gasten tegenwoordig toch naar dit soort dingen kijken. Gelukkig worden we ook aanbevolen door Golo Hiltop in Labuan Bajo die hun gasten die op trip gaan naar ons verwijzen. Dus het balletje is al aardig aan het rollen. Voor ons begint nu ook het na seizoen nog even en gaan we in de regentijd. Deze tijd komen er niet zoveel reizigers deze kant op en na deze maand gaan de reisorganisaties ook niet meer deze kant op. Maar goed tot nu toe gaan we als een speer. Wat ik helemaal geweldig vind is dat je de hele wereld over de vloer krijgt. Allerlei nationaliteiten allemaal verschillende reisverhalen en ga zo maar door. We moeten wel wennen aan het vroege opstaan. Meestal 6 uur in de ochtend en als het tegenzit al om 5 uur. Dan in de middag maar een tukje doen. Verder moeten we natuurlijk alles goed onderhouden en schoon houden want dat is Indonesië niet echt gewend. Dat is ook onze kracht. De Europese toerist wil wel alles schoon dat is voor hun wel een vereiste. We hebben ook veel was, en de wasmachine doet het om de haverklap niet, komt door de elektriciteit. We hebben nu 5500 wat, maar op de een of andere manier gaat het vaak niet goed. Dat is ook Indonesië, maar het blijft leuk en een grote uitdaging. We zijn nu bezig het pand wat aan te kleden met planten e.d. daar waren we nog niet aan toe gekomen maar gelukkig komt er iets meer rust en kunnen we daaraan gaan werken. Het enige wat Henk en ik missen is een eigen plek waar je je even kunt terug trekken. We wonen in het achterste gedeelte van het huis wat nog niet gerenoveerd is en daar staat onze t.v. ook, met het gevolg dat de gasten ook vaak bij ons zitten. Dat hoort er hier ook bij. We moeten maar door deze zure appel heen bijten en kijken in de toekomst naar een eigen plek, dat heb je wel nodig. Verder gaat het goed en ook met onze oom jan, gelukkig. Vandaag heeft hij voor het eerst vijf meter gelopen met krukken dus al een hele vooruitgang, tevens is zijn bloedsuiker stabiel en heeft hij al twee weken geen insuline gehad. Verder is er niet echt nieuws. We zijn bezig om een pensioen visa te regelen, dat is goedkoper dan hoe we het nu doen en dan hoeven we niet elke keer na 6 maanden het land uit, maar dat proces moet nog in gang komen. We sturen nog wat nieuwe foto’s van het hotel het begint er steeds leuker uit te zien. Voor nu de groetjes en tot mail ze.
Liefs Marie en Henk
Sopie en Jaga ( onze hondjes )

• 03 Oktober 2011 - 11:58

Heleen:

Lieve Marie "een beetje legge en een beetje draaie" is er niet meer bij denk ik ....maar het ziet er heeeel erg leuk uit en fijn dat jullie al zoveel gasten hebben.Lieve groeten uit oosterhout

• 03 Oktober 2011 - 12:02

Frank:

Wat ziet het er allemaal mooi uit.
    Goeie kleuren en sfeervol

Succes met alles!

Liefs Frank

• 03 Oktober 2011 - 12:27

Frank Molenaar:

Hoi Henk en Marie,
    leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie homestay, het ziet er gelikt uit. als ik dan zo de foto''s bekijk van dat indonesische leventje begint het wel weer te kriebelen. het is nu even aanpezen begrijp ik maar in de regentijd kun je weer lekker bijslapen
    succes met jullie toko, en de groeten hier uit het nog zomerse Holland

• 03 Oktober 2011 - 14:40

Hemco Kwerreveld:

hoi luitjes

wat een belevenissen zeg maar mooi dat het goed gaat

groetjes hemco kwerreveld

• 03 Oktober 2011 - 16:31

Angelique En De Rest:

hy lieverds
    leuk om te lezen dat het goed loopt.
    heel veel succes in de verdere verloop.
    ziet er erg leuk uit , nou mocht ik een loterij winnen weet ik waar ik terecht kan
    gr xxxx

• 03 Oktober 2011 - 17:29

Franklin & Michel:

Hey hoi,
    Wat ziet het er allemaal goed uit!! Vooral die koelkast met bier zegt mich hihi... (moet wel wat meer in voor als we komen zegt ie hahaa)
    Mooie spullen, kasjes stoelen en tafels top!!
    Hier verder alles goed!
    Liefs

• 03 Oktober 2011 - 17:35

Feike En Jankie:

Leuk dat er nu al een goede bezetting is in het hotel.
    en maar hopen dat jullie in de regentijd wat kunnen bij tanken en een plekje voor je zelf kan creeren
    gr Jankie en Feike

• 05 Oktober 2011 - 19:21

Sandra:

Ik had Pa al gesproken en gehoord dat het al lekker loopt allemaal super!!! Erg he? dat vroege opstaan, ik ben er hier nog steeds niet aan gewent en idd 's middags maar even een powernapje doen. Jos zit nu in NL en het huis daar zag er nog goed uit(gelukkig). verder eigenlijk geen nieuws dus tot de volgende mail of skypecall. Ayo

• 09 Oktober 2011 - 13:41

Henkie Hutmaat:

Hallo Henk en Marie,
    goed om te horen dat het allemaal goed gaat bij jullie.
    Het ziet er allemaal ook heel goed uit!!!
    Heel veel succes met jullie Toko.
    Groetjes,Henk.

• 12 Oktober 2011 - 11:06

Jim Van Den Berg:

Hallo,
    Wij zijn 4 fietsers uit Holland en zitten nu in Ruteng en hebben bij jullie 2 nachten gereserveerd van 14-16 oktober, via de website van floresexplore. Reken dus maar op bezwete en hongerige Hollanders.
    tot dan,
    Jim, Roel, Harrie, Gerard