Bali 26 november 2011 - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu Bali 26 november 2011 - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu

Bali 26 november 2011

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 November 2011 | Indonesië, Bajawa

Bali 26 november 2011,
Hallo allemaal,
Na een lange tijd niets van ons gelezen te hebben hier even een kleine update van de belevenissen.
Zoals jullie weten zijn we 17 september gestart met ons hotel en vanaf dag 1 draaien we als een trein. Er is ook niet veel bijzonders aan hotels waar wij wonen, meeste vies en personeel wat niet echt veel met toeristen op heeft, vandaar dat de gasten erg blij zijn met ons.
Ondertussen hebben we ook kennis gemaakt met een Canadees die daar al 12 jaar woont en die erg veel van hun tradities afweet dus fijn om af en toe ons hart op te halen als er problemen zijn, die er af en toe echt wel zijn. Cultuur verschillen manier van werken en ga zo maar door. Niet alles is slecht aan de manier maar wij moeten er vreselijk aan wennen. Nu begint voor ons ook het winterseizoen en het begint nu ook rustig te worden. Henk is even naar Nederland geweest om toch mee te gaan met de rijnreis van mensen voor mensen. Hij kon het niet laten om te gaan. Ondanks dat de sponsoring niet door ging.
In de tijd dat hij weg was heb ik het best wel een beetje moeilijk gehad vooral omdat je je ei niet echt kwijt kan in de avond. Tevens wonen wij ook in het hotel en dat houdt in dat je nooit een moment voor jezelf hebt. Gidsen en chauffeurs slapen ook daar dus zitten ze gewoon de hele avond bij je. Even is leuk maar iedere dag wordt op het laatst erg vervelend. We zijn nu aan het kijken hoe we dingen kunnen gaan oplossen voor onszelf. Of we gaan een klein huisje huren of we gaan een huiskamer voor onszelf creëren. We zijn er nog niet uit dus dat is voor later.
We zijn nu op Bali voor onze pensioen visa. De 23 ste zijn we een dag naar Singapore geweest ook voor het visa. ’S Morgens om half zeven een vlucht heen en negen uur in de avond terug. Appeltje Eitje zomaar klaar. Henk is de 21 ste terug gekomen en je moet niet vragen hoe.
Zoals altijd is er al altijd wat met hem. Hij gaat inchecken op Schiphol en krijgt te horen dat hij niet mee mag omdat hij geen retour ticket had. Hij uitgelegd dat hij wel een ticket heeft maar dat die bij mij op Flores ligt. Volgens KLM had hij ook geen visum. Wel als je een maand naar Indonesie gaat koop je een visum voor 1 maand bij binnenkomst. De dame snapte er niets van en zei uiteindelijk tegen hem dat hij op eigen risico mee mocht.Ook zijn bagage was een probleem veel te zwaar kostte dus € 100,00. Maar de kaas, drop en de bloembollen gingen wel mee. Om verder geen problemen te krijgen smste hij mij dat ik zijn retour ticket moest meenemen naar Bali en ook die van mij. Wel ik lees dat bericht in de ochtend om 6 uur en ging met de travel om 8 uur. Blijkt dat ik mijn retour ticket niet kan vinden , dus stresssss. Ik maar bedenken hoe ga ik dit weer oplossen. Ben om half zes aangekomen op Bali en heb maar onze contactpersoon voor de visa gebeld. Geen probleem zij zou wel wat regelen met een mannetje op het vliegveld. Inderdaad er stond een mannetje bij het vliegtuig om hem af te halen en helemaal geen problemen. Dat is ook weer Indonesië. Gaat hij met al zijn bagage kaas en tulpenbollen door de douane en wordt alsnog gepakt. Mocht hij dus de bollen niet meenemen. Moest uiteindelijk 1 miljoen betalen en kreeg ze wel mee. Tevens had zijn vlucht een uur vertraging dus ik maar wachten. Heb in totaal vier en een half uur op het vliegveld gezeten.
Gelukkig ging twee dagen later de trip naar Singapore heel gemakkelijk en hebben we helemaal geen problemen gehad. Vandaar dat we nu op bali zijn. We moeten nu wachten op onze Kitas. Een soort verblijfsvergunning. Kan wel 2 tot 3 weken duren, dus even relaxen en lekker vakantie vieren. Moeten ook nog een aantal inkopen doen dus dat komt wel goed uit. We hebben eerst in een homestay gezeten en zijn net verhuisd naar kennissen die hier een huis hebben. Alles lekker luxe. Een eigen badkamer en alles lekker schoon. We zijn wel wat anders gewend geraakt. Verder moeten we afwachten wanneer we terug kunnen.
Zo voor nu zijn jullie weer op de hoogte van alles, helaas hebben we geen foto toestel bij ons dus kunnen we geen nieuwe foto’s sturen. Doen we wel weer als we terug zijn op Flores. Nog 7 weken dan komen Franklin en Michel hiernaar toe dat is wel even leuk. We zijn verder van plan om begin maart voor een maand naar Nederland te komen om even bij te kletsen enzo.
Voor nu de groetjes en tot mail ze,
Marie en Henk

• 26 November 2011 - 10:43

Angelique En De Rest:

lekker reis dus gehad pa ppfff
    nou marie en pa geniet even van bali en neem het er even van!
    dikke kus van de kids

groetjes angelique

• 26 November 2011 - 10:44

Angelique En De Rest:

lekker reis dus gehad pa ppfff
    nou marie en pa geniet even van bali en neem het er even van!
    dikke kus van de kids

groetjes angelique