Bajawa 22augustus 2011 - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu Bajawa 22augustus 2011 - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu

Bajawa 22augustus 2011

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Augustus 2011 | Indonesië, Bajawa

Bajawa 22 augustus.
Hallo allemaal,
Weer een update van alle belevenissen van ons. Zoals de meesten van jullie weten zitten we nog volop in de verbouwing van happy happy. 9 augustus moesten we naar Bali voor verlenging visa en voor inkopen te doen voor ons toekomstige hotel. Wel op de brommers naar Ende ongeveer 4 uur rijden en vandaar met het vliegtuig naar Bali. Alles goed en wel leuke tocht gehad en in Ende bij vrienden van florian de brommers geparkeerd. Zij hadden daar een eethuis met alleen biologische producten zelf geteeld. Ook verzorgen ze daar 15 kinderen die uit de kampung komen van ouders die geen geld hebben om de kinderen te voeden. Dus een heel mooi project. Alle kinderen die daar wonen kunnen in ieder geval een opleiding volgen en krijgen voldoende te eten. Na de lunch moet zeggen erg lekker naar vliegveldje gegaan en natuurlijk weer dikke vertraging met het verhaal erg laat op Bali. Hadden natuurlik ook nog een tussen stop om Sumba. Goed aangekomen op Bali moesten we nog een kamer zoeken, erg druk , veel toeristen en natuurlijk niet makkelijk om een kamer voor een redelijke prijs te vinden. Uiteindelijk een kamer best wel duur en erg smerig. De volgende dag naar Immigratie voor de visa, dat ging super snel omdat we een goede sponsor hebben dus stonden we na 5 minuten alweer buiten en alles was geregeld. Vandaar uit naar Denpasar om een andere kamer te zoeken. Wat een gedoe, grote stad, idioot verkeer en niks te vinden voor een normale prijs. Toch maar terug naar Kuta en daar zomaar een leuke homestay gevonden omdat we mooi vroeg waren en konden daar gelukkig 6 nachten blijven. Inkopen was dus aan de beurt. Na erg veel winkels en warenhuizen prijzen vergelijken ben je in de avond helemaal gebroken. Nu snap ik wat mensen bedoelen met inkopen hoe vermoeiend dat is. Eerst alles vergelijken en daarna een plan maken waar we wat gingen kopen. Komt veel bij kijken want voor je het weet vergeet je weer een aantal dingen die je wel echt nodig hebt. Uiteindelijk is toch alles gelukt na 5 dagen hard werken, dus vakantie was er niet bij. Afgelopen dinsdag terug naar Flores. Zouden om 10 uur in de ochtend vliegen en zoals gebruikelijk gingen we pas om 2 uur in de middag met weer een stop in Sumba gevolg hiervan dat we niet meer in Bajawa konden komen omdat het om 6 uur donker wordt en ik niet wil rijden in het donker met mijn ogen. In Ende moeten overnachten en de volgende ochtend terug naar Bajawa. Terwijl we op Bali waren veel telefoontjes van Florian over tegels die zogenaamd niet goed waren, zijn we terug is er niets mis mee. Wat dat betreft kunnen ze hier absoluut niet logisch denken, soms om gek van te worden. Terug in Bajawa waren ze al druk bezig met verven dus het zag er echt helemaal leuk uit. Een fijne binnenkomer. Gelijk plannen maken wanneer wij zouden intrekken. Voor ons in de kampung wel prima maar het is toch fijn om in een normaal huis te gaan wonen na 2 maanden. We hebben nog 2 nachten in de kampung geslapen en zijn vrijdag verhuisd naar ons huis. Moest ik weer alle spullen uitpakken en uitzoeken maar een heerlijk gevoel. Verder begint alles een beetje erop te lijken, we zullen een aantal fotos toevoegen. De watertank is binnen, en zaterdag kwam ook de koelkast en wasmachine, moet allemaal nog worden aangesloten dus op de hand wassen is nog niet voorbij. Maar goed er komt schot in. Aanstaande donderdag moeten we naar Aimere ongeveer een dik uur rijden voor een communie feest. We beginnen al aardig in te burgeren, mensen die ons herkennen en al een praatje komen maken. Zelfs op de markt kennen ze mij al, helemaal leuk. Wat Oom jan betreft die gaat vooruit hij is 2 x geopereerd en krijgt nu ook insuline. De kosten van bloedsuiker testen vliegen hier de pan uit vandaar dat wij een test op Bali hebben gekocht.(het ziekenhuis rekent 35000 rp per test strook, nu wij een apperaat hebben gekocht kosten onze strookjes 8000 rp per test) Ook verbandmiddelen zijn op Flores duur (3 x zoveel als op Bali) dus ook wat meegenomen. Oom Jan moet nog leren dat regelmaat ontzettend belangrijk voor hem is. Verder gaat alles zijn gangetje net zoals bij jullie, hoop ook eens iets van jullie belevenissen te lezen is altijd leuk om mail te krijgen. Voor nu veel liefs en de groetjes uit een fijn Flores.
Marie en Henk

• 22 Augustus 2011 - 10:30

Lydia En Balou!:

He hallo,

Nou er komt schot in bij jullie fijn om te horen dat het goed gaat ...
    Hier gaat ook alles zijn gangetje, de bouwvak is voorbij...zoals de laatste jaren met veel regen....nu de laatse dagen is het heerlijk weer.
    Met Balou gaat alles super goed, ik wil hem niet meer kwijt hihihi hij is zo super lief en voelt zich heerlijk thuis hier.

ik wens jullie veel succes met de verbouwing ziet er al vet cool uit.
    Knuf van Lydia en Pootje van Baloutje

• 23 Augustus 2011 - 19:31

Sietse Dekema:

Erg spannend om jullie verhalen te lezen, daar is het kabbelende leventje van een vutter uit Balkbrug wel erg monotoon bij.

• 29 Augustus 2011 - 11:06

Willie:

hoi Henk, wist helemaal niet dat je weg was van Ameland, had het door mijn omstandigheden niet meegekregen denk ik, ga snel je reisverslagen eens lezen, liefs en groetjes van Willie Bodewes