Bajawa 2 augustus - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu Bajawa 2 augustus - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu

Bajawa 2 augustus

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Henk

02 Augustus 2011 | Indonesië, Bajawa

Bajawa 2 augustus,
Hallo allemaal,
Na een week vol spanning en stress is het eindelijk gelukt om het contract te krijgen. Het begon afgelopen zaterdag een week geleden. Florian is met zijn broer na de eigenaar gegaan en het bleek dat deze man van gedachten was veranderd en dat hij geen contract van 25 jaar wilde geven. Eerst maar een contract voor 5 jaar en daarna konden we weer praten om de volgende 5 jaar af te spreken. Wel wij zijn natuurlijk niet helemaal gek. Meneer was al leuk aan het rekenen en dacht na de renovatie veel meer geld te kunnen vragen. Dit gezeur en nog veel meer andere dingen van deze man heeft al met al meer dan een week geduurd en veel stress veroorzaakt. Niet alleen voor ons maar ook voor de familie van Florian. Eindelijk afgelopen zondag heeft hij getekend bij de notaris dus alles is gelukkig legaal. Wel zijn er veranderingen aangebracht. We hebben nu een contract voor 10 jaar en de prijs is een paar honderd euro op jaarbasis gestegen. Wij konden daar nog wel mee leven. Als het niet was doorgegaan hadden we een dikke domperd gehad want we hadden al van alles voor de verbouwing besteld. Zoals nieuwe toiletten, tegels , wasbakken, matrassen en noem maar op. Gelukkig is die stress nu voorbij en kunnen we doorgaan met de verbouwing. We doen eerst de voorkant van het huis en als het een beetje meezit kunnen we in september open met 6 kamers. Voor oktober, november en december hebben we volgens florian al boekingen. Moet eerst maar even een bevestiging hebben voor we het geloven. We moeten allebei wel wennen zoals je hier zaken moet doen. Alles duurt erg lang en het is maar de vraag of het allemaal klopt. Moet er soms wel om lachen. Ondertussen is onze oom jan naar het ziekenhuis. Het was vreselijk hoe hij daar thuis lag en ik heb maar even aan de bel getrokken dat het geen gezonde situatie meer was. Na overleg met florian en een aantal van zijn kinderen hebben ze vrijdag opgehaald met de ambulance. Hij krijgt nu insuline en vandaag wordt hij geopereerd aan zijn voet. Op dit moment is hij nog niet terug uit o.k. dus moeten we nog afwachten hoe het afloopt. Zeer trieste zaak. We hopen het beste ervan. Er valt ook weinig over te zeggen hij weegt nog geen 30 kilo meer dus of hij dit gaat overleven ik weet het niet, heb er een zwaar hoofd in. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus we houden goede moed. Zodra we weer nieuwe foto’s hebben zullen we ze weer plaatsen, zal wel van de verbouwing worden. Verder is hier alles goed en hebben we lekker weer overdag. Voor nu de groetjes en tot mail ze.
Marie en Henk

• 02 Augustus 2011 - 09:14

Angelique:

hai beide,
    zo te horen zijn jullie alweer druk genoeg . ben benieuwd naar het resultaat.

Hopelijk komt alles met oom jan goed veel sterkte en een dikke kus van ons 4

• 02 Augustus 2011 - 09:18

Lydia En Balou!!:

Nou jullie kunnen dus beginnen spannend en ben benieuwd naar de foto`s.
    Heel veel sterkte met Om Yan.

Dikke knuf van een eindelijk zonnig Nederland.

• 02 Augustus 2011 - 12:22

Sandra:

Héél veel succes met de verbouwing en we zullen een kaarsje branden voor Om Yan....Groetjes vanaf Dushi Korsou

• 02 Augustus 2011 - 21:10

Feike En Jankie:

Nu maar hopen dat alles nu een beetje voorspoedig gaat en dat de boekingen doorgaan,wij hopen dat oom Jan weer hersteld, wij kennen hem wel niet maar dat doet er niet toe, wij wensen jullie een voorspoedige verbouwing en veel geluk
    het is op dit moment hier behoorlijk warm maar dat is maar voor enkele dagen ,daarna weer regen en onweer
    gr Feike en Jankie