Bajawa vervolg - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu Bajawa vervolg - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Henk Hudepool - WaarBenJij.nu

Bajawa vervolg

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Juli 2011 | Indonesië, Bajawa

.Bajawa 26 juli.
Hallo allemaal.
Hier even een update van de laatste avonturen.
Nadat we een aanbetaling van 5 miljoen hadden gedaan zijn we nog 2 dagen gebleven en daarna vertrokken naar Labuan om onze spullen weer in te pakken en de verhuizing verder te regelen. Terug in Labuan hebben we eerst maar even een dag voor onszelf genomen even lekker naar het zwembad en relaxen want 10 uur brommer rijden gaat niet vanzelf. Via Via chauffeurs ontmoet die onze spullen naar Bajawa vervoerden is eigenlijk heel soepel verlopen alleen onze kast lukte niet die was te groot en te duur om te vervoeren. Konden voor de kosten bijna een nieuwe kopen dat moet dan maar. Vorige week woensdag weer 10 uur rijden terug naar Bajawa. Gelukkig voor donker aangekomen en direct bij het huis kijken want Florian en Theresia waren al bezig de rotzooi om het pand heen op te ruimen en het zag er redelijk schoon uit. De mensen hier gooien alles maar ergens neer dus je kunt je voorstellen wat voor troep er lag. Van maandverband tot flessen en noem maar op Florian had een aantal werklui geregeld voor de verbouwing. Goede werkers stoppen alleen maar voor een half uurtje per dag om te lunchen en beuken gewoon door. Zijn wij niet gewend hier in Indonesië maar blijkt dat het toch wel kan. Verder moeten wij alle inkopen doen voor hen dus buizen, spijkers, hout en noem maar op wat ze allemaal nodig hebben. Dus daar ben je per dag wel even mee bezig. Alleen voor de verf zijn we een halve dag op pad geweest. Zie je een kleurenpalet maar de helft hebben ze niet of ze zeggen jammer het is op, om te bestellen duurt weer een week of drie. Dus maar andere kleuren uitgezocht die wel op voorraad zijn. Dat hebben we gelukkig al in huis. Soms moeten we wel wennen aan dit alles, maar het maakt het ook wel weer leuk. Op dit moment hebben we stress met de verhuurder. Zou ook niet. We hadden een afspraak gemaakt om het pand 25 jaar te huren en meneer verandert ineens van gedachten. Na een aantal gesprekken wil meneer alleen nog maar voor 5 jaar verhuren tegen de afspraak in. Gisteren ben ik met Florian en een notaris erheen gegaan om de zaken even goed te regelen en alles op papier te krijgen. Op een gegeven moment voelde ik mezelf rood aanlopen van boosheid, wat een lul , hij bleef bij 5 jaar en wilde na 5 jaar een nieuw contract zodat hij dan de prijs even leuk naar bepaalde hoogte kon brengen. Ik was het daar natuurlijk helemaal niet mee eens en heb hem even duidelijk gemaakt dat het zo niet werkt en als hij zo vasthield aan zijn 5 jaar dat ik dan gelijk ons geld wou terug hebben en dat hij het verder maar uitzocht. Op een gegeven moment ging hij dan voor 10 jaar wat ikzelf wel een redelijke termijn vind. Het was maar goed dat er een notaris bij was die in geval van nood onze getuige kan zijn. Alles staat nu op papier en moet vandaag ondertekend worden. Weer spannend want we weten nog niet of hij gaat tekenen. Zoniet dan gaan we echt naar de rechtbank. Hij een spelletje spelen dat kunnen wij, in dit geval Florian, natuurlijk ook. Dus we houden nog maar even de moed erin. Tot op heden wonen we nog bij oom jan in de kampong. Gaat prima maar we zijn wel blij als we eindelijk in ons huis kunnen trekken. 9 Augustus gaan we ongeveer voor een week naar Bali om onze visa te verlengen en de laatste inkopen voor het hotel te doen. Is wel even lekker. Het weer is overdag wel lekker maar in de avond koelt het heel erg af, dus truien en lange broeken aan anders heb je het echt vreselijk koud. Zoals jullie kunnen lezen vervelen we ons nog niet en hebben het buiten de problemen het naar ons zin hier. Nu zullen jullie gewoon moeten afwachten op het volgende hoofdstuk verbouwing, er zal heus nog wel van alles gebeuren. Laat ook wat van jullie horen hoe het daar gaat enzo anders is het wel helemaal eenzijdig en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Groetjes Marie en Henk

• 26 Juli 2011 - 08:45

Franklin:

Hey!!!
    Nou spannend allemaal wel met die verhuurder maar komt vast allemaal wel goed.. Maar zijn dit de foto's van het plafond?? pff moet wel wat aan gebeuren he!! Hier verder alles goed, eindelijk na weet ik niet hoe lang is het droog :-) wat een regen hebben we hier gehad, het lijkt wel herfstvakantie ipv zomervakantie. Verder gister ondanks alle regen enzo toch een gezellige verjaardag gehad. Lagen lekker vroeg op bed, heerlijk. Vanaf vandaag zijn we een paar weken 7 dagen open vanaf 12 uur eens kijken of het wat wil overdag, we zien het wel. Nou de groetjes aan iedereen daar en geef om yan maar een dikke knuf van me.
    Veel liefs vanuit het koude kikkerland ;-)

• 26 Juli 2011 - 09:10

Angelique :

hai Marie en pa
    zo te horen hebben jullie je handen vol maar ik heb alle vertrouwen dat het gaat lukken. wel fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben.

Hier gaat alles ook zijn gangetje zoals gewoonlijk dikke knuffel voor jullie

• 26 Juli 2011 - 12:24

Sandra:

Jullie zijn toch de verkeerde kant opgegaan, hier is het 's avonds heerlijk. Maar wat een toestanden zeg, hopelijk gaat het allemaal goed komen en zo aan de foto's te zien is verbouwing ook hard nodig.
    Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje, gisteren wel 3 pups gevonden waarvan de moeder dood geslagen was oid, was geen prettig gezicht(zie foto's faceboek). En vorige week ook nog een kitten, zo als jullie lezen is het weer 1 beestenboel hier.
    heel veel succes verder met het avontuur daar en al horen jullie niet zo veel elke dag gaan jullie wel een keer door het hoofd. Dikke kus vanuit Dushi Korsou